- Wynajem mieszkania studentom: Na co zwrócić uwagę?
- Sposoby na optymalizację kosztów przy produkcji opakowań
- Rewolucja w Światku Internetu: Przełomowa Oferta Bez Umowy na Kartę w Lesznie
- Jak przygotować dokumentację dla działalności transportowej?
- Jak skutecznie odzyskać długi? Rola adwokata w procesie windykacji należności
Klasyfikacja i sposoby gromadzenia baz danych retargetingowych.
Rodzaje retargetingu.
W ramach retargetingu wyróżnia się 4 rodzaje retargetingu, które dążą do tego samego celu, ale wykorzystują różne formy realizacji.
1. Retargeting z witryny internetowej.
Jest to moment, w którym osoba poruszająca się po Twojej stronie, w danym momencie ją opuszcza. W tym przypadku przejmujesz i wysyłasz w ich kierunku komunikaty reklamowe za pomocą wezwań do powrotu na stronę i dotarcia do podglądniętego celu. W szczególności handel detaliczny online wykorzystuje ten rodzaj metody. Po wejściu na stronę internetową, interesujący Cię produkt podąża za Tobą przez cały Internet. Inna forma występuje wtedy kiedy użytkownik włoży produkt do koszyka, ale nie zapłaci, retargeting również przynosi efekt.
2. Retargeting w wyszukiwarkach.
W tym przypadku nie pokazujesz reklamy komuś, kto był na Twojej stronie, ale komuś, kto szukał Twojego produktu w wyszukiwarkach, takich jak Google. Oznacza to, że dana osoba nie widziała Cię jeszcze ani razu. W ten sposób można nie tylko dotrzeć do osób, które szukały zapytań w Twojej dziedzinie, ale można również dotrzeć do klientów konkurencji, gdy osoba wpisuje nazwę ich firmy w polu wyszukiwania.
3. Retargeting społecznościowy.
Odnosimy się do sieci społecznych, gdzie spędzamy tysiące godzin naszego życia. Ten rodzaj retargetingu dopasowuje osoby na podstawie ich działań: polubień, repostów, dołączenia do grupy, komentarzy. Poprzez retargeting społecznościowy masz możliwość pokazania swoich reklam tym osobom, które są bezpośrednio lub pośrednio zainteresowane Twoim produktem.
4. Retargeting behawioralny.
Najmądrzejszy rodzaj retargetingu klienta, ale nie najbardziej idealny. Cała koncepcja opiera się na zachowaniu ludzi w sieci. Zgodnie z tym zachowaniem identyfikuje każdego z użytkowników w jednej z grup osób, które łączą różne atrybuty. W ten sposób możesz kierować reklamy do osób, które wyraziły zainteresowanie oferowanym przez Ciebie produktem lub do osób zainteresowanych marketingiem w danej chwili.
Gromadzenie baz danych retargetingowych.
Miejsce gromadzenia bazy danych dla retargetingu zależy od rodzaju retargetingu, który zamierzasz stosować. Ponadto, możliwe jest gromadzenie tej bazy danych na różne sposoby, w tym takie, które są uważane za dość nietypowe dla przeciętnego konsumenta.
- Kod na stronie internetowej.
Zainstalowanie specjalnie uzyskanego kodu na stronie internetowej lub na poszczególnych stronach, który będzie zbierał dane wszystkich odwiedzających z tych linków. - Wyszukiwarki.
Nie musisz nic robić, wyszukiwarki zrobią to za Ciebie, ponieważ automatycznie śledzą zapytania ludzi i segmentują je według potrzebnych kryteriów. - Listy stron trzecich.
Strony tematyczne pozwolą Ci dotrzeć do odwiedzających, którzy mają wspólne zainteresowania. - Serwisy wyszukiwarek.
Duże portale posiadają wewnętrzne serwisy, które również zbierają dane o zachowaniach ludzi. - Własna baza.
Weź swoją bazę klientów i załaduj ją. System sam znajdzie te osoby w Internecie i przedstawi Ci je w formie listy. - Look-a-like.
Stosunkowo nowa metoda. Opiera się on na tym, że bierzesz swoją bazę klientów, przesyłasz ją, a usługi wyszukiwania same znajdują podobnych ludzi.
Im większa będzie Twoja baza, tym dokładniejsze będą wyniki (minimum 100 osób).