Pozyskiwanie klientów – nie tylko na szkolenie

pozyskiwanie-klientow-na-szkolenieMetoda 6 – 3 – 5 sposobem na pozyskiwanie klientów

Na jednym z warsztatów pracowaliśmy nad podejściem do kreatywnego rozwiązywania wyzwań (żeby nie powiedzieć problemów 🙂 ) metodą 6-3-5.  Szerzej o niej piszę w artykule Myślenie kreatywne – metoda 6-3-5. Było losowanie tematu i wygrało zagadnienie  „pozyskanie klientów na szkolenie/spotkanie networkingowe – minimum 10 osób”.

Metodą 6-3-5 pracowaliśmy w kilku niezależnych grupach i oto co wspólnie wypracowaliśmy:

  • Napisać maila i/lub wiadomość do co najmniej 10 osób, których mogłoby zainteresować to spotkanie (np. do znajomych). Następnego dnia zadzwonić z pytaniem, czy wiadomość doszła i upewnić się osobiście, jakie jest ich zdanie, co do oferowanego szkolenia/spotkania.
  • Ofertę przedstawić organizacji, która ma wielu członków, np. koło studenckie, zaprzyjaźniony klub.
  • Ogłosić szybki konkurs np. w social mediach, gdzie wygraną będzie udział i/lub zniżka w oferowanym szkoleniu. Na szkoleniu przedstawiamy rozwiązanie konkursu z nagrodą dodatkową za najlepszy pomysł, ewentualnie zapraszamy na imprezę po evencie wszystkich uczestników.
  • Wysłać newsletter z opisem lub zabawną historyjką o szkoleniu/spotkaniu i codziennie dosyłać ciąg dalszy oraz zapraszać do przyjścia. A koniec historii dopiero na evencie.
  • Zaoferować udział rodzeństwu (przyjdź z bratem/siostrą) o ile szkolenie/spotkanie dedykowane jest do odpowiedniej grupy np. wiekowej itp.
  • Proponować napotkanym ludziom na ulicy, że jeśli przyjadą na szkolenie i przyprowadzą np. dwóch znajomych, to otrzymają prezent niespodziankę.
  • Przeprowadzić szkolenie w internecie (online), wtedy więcej osób będzie miało czas na nie 🙂
  • Skontaktować się telefonicznie z osobami, które były już kiedyś na szkoleniu/spotkaniu, zapytać czy nie znają kogoś zainteresowanego np. rozwojem (tematem szkolenia, spotkania) i poprosić o kontakt do nich.
  • Umieścić ogłoszenie w internecie na portalach rozwojowych, grupach w social media zainteresowanych danym tematem.
  • Ubrać się w te same stroje (np. koszulki w jednym kolorze) i poruszając się w większej grupie, reklamować spotkanie/szkolenie – tak, aby zwracać uwagę przechodniów i/lub potencjalnych uczestników.
  • Rozesłać np. filmik zachęcający do udziału w szkoleniu, związany z jego tematyką.
  • Dzwonić do znajomych z wizytówek, uczelni, pracy itd.
  • Wysłać sms do wszystkich z telefonu i poprosić o to samo znajomych.
  • Wynająć telefonistę i kupić mu bazę danych np. 1000 rekordów / ludzi.

Zadania długoterminowe – pozyskiwanie klientów:

  • Podjęcie współpracy ze znaną osobą (raz na jakiś czas będzie przyjeżdżać i pełnić rolę autorytetu). Marka tej osoby spowoduje, że publiczność zechce przyjść choćby z jej powodu.
  • Umieścić reklamę szkolenia/spotkania w gazetkach studenckich. Za przyjście z dwiema osobami zaproponować zniżkę na szkolenie.
  • Powiesić, gdzie się tylko da (tj. w widocznych miejscach) ciekawy plakat zapraszający na szkolenie/spotkanie. Plakat, który tylko w części przedstawia o co chodzi. Dopisać, że resztę tajemnicy odsłonimy/przekażemy, jak przyjdziesz (na spotkanie/szkolenie) w danym dniu. Uwaga: wlepki i plakat w miejscu potencjalnego pobytu adresatów szkolenia/spotkania.
  • Znaleźć lokalnych przedsiębiorców, którzy są otwarci na rozwój, zbadać ich potrzeby i jeśli szukają szkolenia/spotkania, to zaproponować im właśnie to.
  • Przejrzeć patronaty medialne/sponsorów, angażujących się w podobne, rozwojowe inicjatywy (np. konferencje), wydają ciekawe magazyny. Znaleźć takim sposobem małe i średnie przedsiębiorstwa, których właściciel może delegować pracowników na nasze szkolenie/spotkanie.
  • Dopytać się zaprzyjaźnionych firm/przedsiębiorców o możliwość polecania naszych usług i zaoferowanie im szkolenia w extra atrakcyjnej cenie.
  • Dać ciekawą reklamę w lokalnym radiu.
  • Zapewnić nietypowy catering (np. kuchnię indyjską, chińską, arabską) albo miejsce (np. dach hotelu).

Oceńcie sami, które z tych rozwiązań mogą okazać się przydatne w Waszej pracy. Pozyskiwanie klientów na spotkanie networkingowe czy szkolenie nie wyglada już tak ciężko. A jeśli macie swoje pomysły lub sprawdzone rozwiązania – proszę podzielcie się nimi z innymi.

 

Obserwuj

Sylwia Bednarek

Specjalistka od inwestowania na rynkach alternatywnych, a zwłaszcza w nieruchomości at BiznesTUBE Sp. z o.o.
Jestem inwestorem, przedsiębiorcą, trenerem i edukatorem. Szkolę z możliwości pomnażania kapitału, ze szczególnym uwzględnieniem inwestowania w nieruchomości, a także w zakresie szeroko pojętej przedsiębiorczości. Mój warsztat obejmuje praktyczną wiedzę, doświadczenie i motywację w poruszanych tematach. Interesują mnie tematy związane z rozwojem osobistym, biznesem i finansami. Motto, którym kieruję się w życiu to słowa Briana Tracy’ego: "Każdego dnia powinieneś uczyć się i rozwijać."Możesz znaleźć mnie na: Facebook i LinkedIn.
Obserwuj

Listy do Inwestorów:

Zapisz się na newsletter, a bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową otrzymasz listy do Inwestorów. Znajdziesz w nich m.in.: mnóstwo inspiracji i motywacji, artykuły eksperckie pisane przez inwestorów-praktyków, rabat na wiedzę i wiele więcej! Zapraszam :)

Dziękuję za zapis :)

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This