Dotyk Midasa, czyli sukces przedsiębiorcy

dotyk-midasa„Dotyk Midasa. Dlaczego niektórzy przedsiębiorcy się bogacą, a większość nie.” To już kolejna pozycja książkowa – po „Dlaczego chcemy żebyś był bogaty” – teamu Donald J. Trump i Robert T. Kiyosaki. Kim są? Donald J. Trump to m.in. deweloper w zakresie luksusowych nieruchomości na całym świecie, gwiazda i współproducent programu NBC The Apprentice  oraz The Celebrity Apprentice, a także autor kilkunastu bestsellerów. Robert T. Kiyosaki natomiast to przedsiębiorca i inwestora, a także autor edukacyjnej gry ekonomicznej Casfhlow oraz wielu książek z zakresu edukacji finansowej (w tym bestsellera „Bogaty ojciec, biedny ojciec”).

„Dotyk Midasa” to książka dedykowana jest głównie obecnym, ale i przyszłym przedsiębiorcom. Autorzy opisują w niej swoje doświadczenia i historie, by inspirować i motywować do działania.

Duch przedsiębiorczości

Według Autorów, to co odróżnia przedsiębiorcę od innych ludzi, to owy tajemniczy DUCH PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, definiowany jako zdolność przedsiębiorców do marzeń, zwyciężania, przegrywania i znów zwyciężania.

Ręka obdarzona dotykiem Midasa

Donald J. Trump i Robert T. Kiyosaki opisują swoje historie w rozdziałach zatytułowanych poszczególnymi palcami dłoni, którym przypisują strategiczne elementy, potrzebne do tego by biznes mógł stać się „wielki”.

Kciuk to symbol siły charakteru, ale i dojrzałości emocjonalnej. Robert T. Kiyosaki twierdzi, że ich brak to jedna z trzech przyczyn zatrzymujących większość nowych przedsiębiorców (obok braku kapitału oraz praktycznego doświadczenia życiowego).

Palec wskazujący to koncentracja, a koncentracja to moc. Osoby, które umieją się skoncentrować, potrafią połączyć ze sobą swoje zdolności i skupić się na zadaniu oraz celu, do którego dążą. To, co w życiu masz i co osiągasz (bogactwo, szczęście, spełnienie), jest odzwierciedleniem Twoich zdolności do koncentracji. Ona pozwoli Ci nie tylko przetrwać, ale również odnieść sukces.

Palec środkowy to marka. Jeśli nie jesteś marką, jesteś tylko towarem, dlatego by osiągnąć sukces jako przedsiębiorca, do Twoich zadań należy zrozumienie i szanowanie marki. Co trzeba zrobić by być marką? Po prostu musisz nawiązać relacje z klientem. Dotrzymuj obietnic i dawaj ludziom to, co sam chciałbyś otrzymać.

Palce serdeczny to relacje. Zbudowanie dobrego biznesu bez relacji z innymi ludźmi jest prawie niemożliwe. Chodzi tu zarówno o relacje z klientami (które pomagają w budowaniu marki) jak i relacja z pracownikami, wspólnikami czy inwestorami. Ludzie – szczególnie w biznesie – mogą zaskoczyć Cię nie tylko pozytywnie, dlatego zanim ich nie przetestujesz – po prostu ogranicz zaufanie. Bogaty ojciec Roberta Kiyosaki mówił, że biznes jest łatwy, a ludzie – trudni.

Mały palec to drobiazgi, które mają znaczenie. O co chodzi? Po prostu o przewagę konkurencyjną w biznesie. Autorzy sugerują, by być pewnym siebie, pracować intensywnie i koncentrować się na drobiazgach, które mają znaczenie, pamiętając jednak o szerokiej perspektywie. A najważniejszym „drobiazgiem” dla każdego przedsiębiorcy jest ciągła chęć kształcenia się – to liczy się bowiem bardziej, niż cokolwiek innego.

Dotyk Midasa

…właśnie te pięć elementów stanowi fundament dotyku Midasa: siłą charakteru, koncentracja, marka, relacje i drobiazgi, które mają znaczenie. Czy Ty, jako obecny lub przyszły przedsiębiorca, jesteś w stanie obdarzyć dotykiem Midasa swój biznes? Wierzę, że tak. Trzymam za to mocno kciuki, zachęcam do lektury i życzę

Powodzenia 🙂

Źródła

Artykuł znaleziono w Google pod hasłem:

  • przedsiebiorcy z dotykiem midasa
Obserwuj

Sylwia Bednarek

Specjalistka od inwestowania na rynkach alternatywnych, a zwłaszcza w nieruchomości w BiznesTUBE Sp. z o.o.
Jestem trenerem firmy szkoleniowej BiznesTUBE Sp. z o.o. w zakresie inwestowania na rynkach alternatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem nieruchomości. Ponadto pokazuję jak zakładać i prowadzić działalność gospodarczą, motywuję i wspieram. Prowadziłam własną działalność w branży najmu nieruchomości, obecnie jestem współwłaścicielką i udziałowcem w firmach z branży szkoleniowej i rachunkowej. Mój warsztat to praktyczna wiedza, motywacja oraz osobiste doświadczenie w poruszanych zagadnieniach. Motto, którym kieruję się w życiu to słowa Briana Tracy’ego: "Każdego dnia powinieneś uczyć się i rozwijać." Możesz znaleźć mnie na: , Facebook, Twitter i LinkedIn.
Obserwuj
newsletter

Listy do Inwestorów:

Zapisz się na newsletter, a bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową otrzymasz listy do Inwestorów. Znajdziesz w nich m.in.: mnóstwo inspiracji i motywacji, artykuły eksperckie pisane przez inwestorów-praktyków, rabat na wiedzę i wiele więcej! Zapraszam :)

Dziękuję za zapis :)

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This